מותג של יוקרה ואיכות

 

מי צריך את העבודה האיכותית הזאת? יחסי ציבור בעיתונות המודפסת אינם נחוצים לכל ארגון וחברה. לאתרי האינטרנט הפופולריים יש רייטינג גבוה יותר מלכל עיתון מודפס, והרייטינג של כל כתבה אינטרנטית מכפיל את עצמו בעזרת חיפושים בגוגל, לינקים באתרי חברות ושיתופים ברשתות החברתיות. לקוח שמחפש השפעה מיידית: לידים למכירה, מיתוג והטמעת מוצר לציבור הרחב, והשפעה רעיונית על ההמונים, יקבל תוצאות טובות בהרבה באינטרנט. אבל לפרסום בעיתונות המודפסת יש ערך עצום ותוצאות מוכחות בתחומים אחרים.

 

מהו מותג יוקרתי?

 

עיתונות מודפסת עדיין נחשבת מותג של יוקרה ואיכות. קשה להאמין, אבל מיליוני אנשים עדיין משלמים על עיתונים, וימשיכו לשלם, כשם שהם ממשיכים לקנות שעונים גם בעידן הטלפון הסלולרי. כי מיתוג הוא דבר יקר, וכשם ששעון יוקרתי ממתג את היד העונדת אותו, כתבה גדולה בעיתון מודפס ממתגת את המרואיין המככב בה יותר מכמה וכמה כתבות באינטרנט. כפולה (Dabble spread) מרכזית בעיתון כלכלי נחשב היא מוצר מרשים יותר, מחמיא יותר ומרגש יותר מכל כתבה אינטרנטית. ולכבוד יש גם משמעות מעשית.

 

המשקיעים בקרנות ההון-סיכון והאקוויטי, מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים, בעלי השליטה בחברות הגדולות, המנהלים והעובדים הבכירים והמבוקשים קוראים כולם את העיתונים הכלכליים המודפסים בשבע עיניים. רובם גם מנויים על אחד או כמה מהם, וכתבה גדולה שתתפרסם על מאן-דהו בקהילה העסקית תגיע לידיעתם ותרשים אותם.

 

יזם הייטק צריך אותות כבוד כאלה כשהוא מגיע לפגישה עם המשקיעים. חברות שעובדות מול לקוחות גדולים ואסטרטגיים צריכים כתבות גדולות ומרשימות כדי להרשים את הלקוח. מנהלים זקוקים להן כדי להראות תוצאות למנכ"ל ולבעלי המניות. מנהלים בתעשיות מתקדמות צריכים להרשים גם את העובדים שלהם וליצור "גאוות יחידה", ואין טוב לכך מכפולת עמודים מודפסת וממוסגרת בכניסה למשרדי החברה.

 

הפרינט הצטמק אבל לא מת. הוא הפך לצבא קטן, חכם ויוקרתי, ואתה, הלקוח זקוק לאנשי יח"צ גדולים וחכמים כדי לככב בו.